لارستان

ساخت وبلاگ

دكتر سعيد محموديان، پزشك اهل ذوق و نويسنده اوزي ساكن آمريكا به تازگي شعري به زبان لارستاني و لهجه اوزي همراه با فايل صوتي قرائت اين شعر براي آفتاب لارستان ارسال كرده است.

وي در مقدمه شعر «اندرزي از شغال» نوشته: شيخ اجل سعدي كه هيچ مضموني را نگفته نگذاشته با شعري اندرزي بسيار جالب مي دهد كه فكر مي كنم از كاته (داستان) رايج در لارستان قديم الهام گرفته بود. من اين حكايت را به شعر و به زبان لارستاني و لهجه اوزي درآورده ام كه پند و اندرزي گرانمايه و درس اخلاقي مطابق توصيه شيخ اجل كه «دو چيز طيره عقل است؛ دم فروبستن به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشي» به ما يادآور مي شود.

گفتني است در بخش اوز طوايفي وجود داشتند نظير طايفه گرگ، تره و يا لقا و بعدها كه اسم فاميل رايج گرديد اسم طايفگي خود را فراموش نكردند از آن جمله گرگين هاي اوزي شيراز و حاج محمود گرگ و حاج عبدالله گرگ اوزي دبي كه فرزندش عيسي گرگ مدتها سفير امارات در لندن بود.

http://aftablarestan.ir/wp-content/uploads/2016/05/dr.mahmoodi.mp3

[دانلود كنيد]

poem


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 265 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:12

انتشار در۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۰ ب.ظ سرویس:گزارش تصویری بدون دیدگاه 85 بازدید

مجموعه عكس/ جلوه هايي از طبيعت زيباي لارستان

پيش از اين مجموعه عكسي از پرندگان در بهار لارستان از «مهدي محمدي» در اين سايت درج شد. (اينجا)

اين عكاس جوان تعداد زيادي عكس از طبيعت لارستان نيز ثبت كرده است كه در ادامه تعدادي از آنها را مي بينيد:

2114 13 12 9 10 11 6 7 8 3 4 5 24 1 2 22 23 18 19 20 16 17 15


ارسال نظر

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 464 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:15

انتشار در۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۳ ب.ظ سرویس:عناوین اصلی بدون دیدگاه 20 بازدید

در گردهمايي عكاسان لارستان از «عبدالعلي حداديان» تجليل شد+ گزارش تصويري

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، عکاسان لارستان همزمان با اختتامیه چهارمین نمایشگاه گروهی خود، همایشی در پاسداشت عبدالعلی حدادیان، پایه گذار هنر عکاسی نوین در لارستان و جنوب فارس برگزار کردند.

تماشاخانه استاد جمالی میزبان کارگاه تخصصی عکاسی با عنوان «مستند نگاری از مناطق جنوبی ایران» با حضور حسن بردال رئیس انجمن عکاسان هرمزگان بود. وی در سخنان خود به تشریح چگونگی ایجاد یک اثر هنری مستند و منطبق با قوانین بین المللی پرداخت و معیارهای مستند سازی از دید فستیوال های جهانی عکاسی را بیان کرد. سپس نوع فرهنگ و آداب رسوم مناطق جنوبی ایران را بیان و به توضیح ویژگی هایی پرداخت که یک عکاس مستند باید در ثبت تصاویر خود از این مناطق خاص اقلیمی رعایت کند.

DSC_0640

در بخش دوم این همایش، آثار ارائه شده در نمایشگاه چهارم توسط عبدالعلی حدادیان و حسن بردال روسای سابق و فعلی انجمن های عکس فارس و هرمزگان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

منتقدان، روند رو به رشد هنر عکاسی در لارستان را مطلوب و استفاده از اکثر سبک های عکاسی را نقطه قوت این نمایشگاه دانستند. پس از نقد و بررسی آثار، تجلیل از مقام عبدالعلی حدادیان پایان بخش این مراسم بود.

سید علی اصغر رفعت حقیقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات پنج ساله حدادیان در بسط و توسعه هنر عکاسی در لارستان و جنوب فارس اظهار داشت: افتخار آفرینی هنرمندان عکاس از سراسر جنوب فارس در جشنواره های مختلف داخلی و بین المللی، تاسیس انجمن عکس لار، برپایی نمایشگاه های فاخر و مهمتر از همه ثبت داشته های  فرهنگی و آداب و رسوم غنی این منطقه، نمونه هایی از تلاش های به ثمر نشسته استاد حدادیان می باشد.

DSC_0601 DSC_0573 DSC_0680 DSC_0660 DSC_0574 DSC_0587 423820164_79853 DSC_0574(1) 421804754_143706 421828277_144565 422107375_144150 421804490_145906


ارسال نظر

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 279 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:01

انتشار در۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۱ ب.ظ سرویس:دسته‌بندی نشده بدون دیدگاه 9 بازدید

پیام تبریک رئیس شورای شهرستان لارستان به مناسبت روز جوان

يعقوب موحدي، رئيس شوراي اسلامي شهرستان لارستان به مناسبت زادروز با سعادت حضرت علي اكبر(ص) موسوم به روز «جوان» پيام تبريكي نوشته و منتشر كرده است كه در ادامه مي خوانيد:

***

سالروز ولادت خجسته‌ی اشبه الناس برسول الله (ص)، میوه قلب ولی الله، سبط اکبر اباعبدالله (ع)، جوان دلاور دشت کربلا، حضرت علی اکبر(ع) را که به نام روز «جوان» مزین شده، به جوانان برومند، ولایی، شجاع، خلاق، سرزنده، ادامه دهنده‌ی راه امام و شهدا، و پرچمداران آینده لارستان بزرگ و ایران اسلامی تبریک و شادباش می‌گویم. سربلندی، سلامتی و عاقبت بخیریِ شما جوانان عزیز را از خداوند بزرگ خواهانم. امید است بتوان با اتحاد، ایمان و الگو گرفتن از حضرت علی اکبر (ع)، سربازی خوب و شایسته برای اسلام و مسلمین، ایران اسلامی و منطقه لارستان بزرگ باشیم. ان‌شاءالله

یعقوب موحدی- رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 193 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:01

انتشار در۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۸ ب.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 6 بازدید

«مجمع مشورتی امداد» در کمیته امداد لارستان تشكيل شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) لارستان از تشکیل مجمع مشورتی کمیته امداد با حضور نیک اندیشان و افراد آگاه به مسائل عام المنفعه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد، هوشنگ دلاور اظهار داشت: به منظور استفاده از توان فکری و تجربیات افراد آگاه به مسائل عام المنفعه و نیک اندیشان و با هدف ترویج هر چه بیشتر فرهنگ حسنه انفاق و ایثار، با ابتکار کمیته امداد لارستان مجمع مشورتی امداد در این شهرستان کلید خورد.

Nweew-Image

دلاور افزود: این مجمع که متشکل از اقشار مختلف جامعه از قبیل معتمدین محلی، رابطین خیرین داخل و خارج از کشور، وکلا، مهندسین و پزشکان می باشد با شعار تلاش جهت توانمند سازی خانواده های تحت پوشش امداد و در آستانه میلاد مبارک حضرت ولیعصر (عج) آغاز به کار کرد.

مدیر کمیته امداد لارستان در آیین افتتاحیه این مجمع که با حضور معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه لارستان همراه بود تصریح کرد: امید است با تشکیل این مجمع گام مهمی در کیفی سازی خدمات به مددجویان برداشته شود.

دلاور خاطر نشان ساخت: که در تمام برنامه های امداد از ظرفیت های فکری و تجربی این مجمع استفاده خواهد شد که عمده این فعالیت ها در زمینه مسکن سازی، اشتغالزایی، جهیزیه و ازدواج، حمایت از کودکان نیازمند در طرح اکرام ایتام و محسنین و گسترش شبکه های مردمی در مراکز نیکوکاری می باشد.

این مقام مسئول افزایش اعتماد عمومی و بهره مندی از سرمایه های اجتماعی موجود در شهرستان را از دیگر علل تشکیل این مجمع مشورتی دانست .

علیپور معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری ویژه لارستان نیز ضمن قدردانی از حضار جهت پذیرش عضویت در این  مجمع ، اظهار داشت : حضور افراد کارآمد،توانمند و با تجربه در کنار مسئولین کمیته امداد،مطمئنا برکات زیادی داشته و با بهره مندی از دیدگاه های اعضای این مجمع،میزان خدمات رسانی به مددجویان کمیته امداد افزایش یافته که رضایت باریتعالی را در پی خواهد داشت .

در ادامه احکام ۲ ساله عضویت در مجمع که به امضاء معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و مدیر کمیته امداد رسیده بود به اعضاء مجمع اعطاء گردید .


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 236 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:01

سندروم عوام زدگيِ خواص!

hoseyni1احمد حسيني*: این نوشته سعی دارد به موضوع رفتارهای عوامانه یا عوام فریبانه بعضی خواص جامعه بپردازد و اگر برای روشن شدن بهتر بحث ناگزیر مصادیقی را نام می برد و یا به آنها اشاره می کند، هرگز قصد اهانت و یا موضع گیری سیاسی در قبال هیچ فرد و یا نهادی را ندارد و صرفا توضیح و شکافتن رگه هایی از یک ناهنجاری تاریخی و منسوخ می باشد که ورود مجدد آن می تواند فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) برآمده از ارزش های انقلاب شکوهمند اسلامی را به مرور زمان دچار استحاله و انحراف نماید و هشداری دلسوزانه به متولیان  و مسئولین و نخبگان کشور است و بس.

قبل از هر چیز توجه به نکات زیر لازم می باشد:

۱-اصطلاح عوام و خواص در گذشته ای نه چندان دور برای مرز بندی بین مردم عادی کوچه و بازار و طبقه تحصیلکرده یا نخبه جامعه به کار گرفته می شد،و در آن باور«عوام الناس» به کسانی گفته می شد که از دانش و برجستگی مذهبی، علمی یا اقتصادی بالایی برخوردار نبودند و در برابر آنان «خواص» یا طبقه ممتاز جامعه قرار می گرفتند که در حوزه های مختلف فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی و…مطرح بودند و معمولا طبقه حاکم را تشکیل می دادند و در رژیم گذشته بخش عمده ای از آنها جزئی از همان «هزار فامیل» به حساب می آمدند و البته در عمل اینگونه نبود و خیلی هایشان از مردم کوچه و بازار هم عقب تر بودند.

۲-با پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم فرهنگ انسان ساز آن بسیاری از این تعابیر و تعاریف دچار تغییر و تحول گردید و بخصوص طبقه نخبگان جامعه بسیار وسیع تر گردید تا جایی که دیگر اطلاق عوام الناس بیشتر  در شوخی ها کاربرد داشت و قاطبه مردم صاحب کمالات و درجات والای ارزشی و اخلاقی و روشنفکری بودند و هستند و شاید درمقایسه با بسیاری از کشورها بیشترین درصد جمعیت را شامل می گردند.

۳-به همان دلایل فوق نیز هر زمان در میان مسئولین کشور و تصمیم گیرندگان، فرد یا نهادی سعی داشته با توسل به حربه عوام فریبی و کوچک و حقیر شمردن مردم،سیاست ها و رفتار های قیم مآبانه را در پیش بگیرد دچار شکست جدی گردیده و نزد مردم بی اعتبار و انگشت نما شده است و مصادیقی هم می توان برشمرد که ترجیح می دهیم به آن نپردازیم.

۴-آنچه بهانه این نوشتار گردید اعلام خبری بود راجع به ارائه یک طرح از سوی نمایندگان محترم مجلس برای تعطیلی یک روز خاص. برای ورود بهتر است به مفاد طرح نگاهی بیاندازیم:

به گزارش مرکز پژوهش های مجلس،نمایندگانی که اکثر آنها روزهای آخر مسئولیت خود را می گذرانند،طی مصوبه ای «هشتم ربیع الاول» سالروز شهادت مطلومانه امام حسن عسکری(ع ) و آغاز امامت امام زمان(عج ) را تعطیل رسمی دانستند. در این رابطه چند نکته مطرح می شود:

اول اینکه در ساماندهی تعطیلات کشور تردیدی نیست اما این اقدام سطحی نمایندگان در آن راستا به حساب نمی آید زیرا چه دلیلی دارد که روز شهادت یک امام را که  زمان عزاداری است جشن بگیریم؟ حداقل فردای آن روز را تعطیل می کردند، و کدام آموزه اسلامی و شیعی دلیل این تصمیم است؟ آیا امام راحل و رهبری انقلاب توصیه به جشن و تبریک می کردند؟ که صدا و سیمای کشور در بخش اخبار و میز گردها با تاج گل های بزرگ و گران بها به استقبال این عید می رود؟ وقتی رسانه های رسمی کشور اینگونه عمل می کنند از مساجد و حسینیه ها چه انتظاری غیر از این است که بعضی مداحان و سخنرانان، روز شهادت یک امام شیعه را با تعابیری مثل آغاز سلطنت امام زمان و روز تاجگذاری ایشان و امثال این خرافه گویی ها که مصداق بارز «عوام زدگی» است، ندانند؟

اینها غافلند که اگر در زمان طاغوت گاه این تعابیر تبلیغ می شد بیشتر در تقابل  و لجاجت با نظام منحط شاهنشاهی و فردی بود که خود را اعلیحضرت می خواند و به دست خودش تاج بر سر می گذاشت و نه اینکه آنرا به امامان شیعه که مظهر ساده زیستی و عبودیت بوده اند تعمیم دهیم؟!

دوم همه معصومین ما نور واحد هستند و البته جا دارد که از تنها امام حی و حاضر خود بیشتر تجلیل کنیم ولی راه را اشتباه می رویم.با این کارها قرار است جامعه را به کجا برسانیم؟ که مردم یادشان نرود که منتظرند و امام غایبی دارند،برای این هدف که ۱۵شعبان را داریم و نیازی به عید و جشن و تعطیلات نیست.

با این تصمیمات عجولانه که نمی توان فرهنگ انتظار ایجاد کرد؟! تشویق و ترغیب مردم به تعطیلی و بیکاری سیره معصومین علیهم السلام و خواست امام زمان(عج ) و زمینه ساز ظهور ایشان است؟ یا چیزی در ردیف آن تفکر انحرافی که ظلم و گناه بیشتر و سکوت در مقابل ظالم را کمک به ظهور می دانست و چه لطمه ها که به مکتب انسان ساز تشیع وارد نکرد.

در پایان این مقال از خداوند منان آرزو داریم در این ماه مبارک شعبان که عید معصومین و حضرت ولی عصر می باشد در فرج آن حضرت تعجیل فرماید تا بلکه انشاالله خودشان تشریف بیاورند و این اقدامات نادرست را ملغی نمایند.

*استاندار و فرماندار پيشين ايلام و لارستان

*اين مقاله پيش از اين در روزنامه «جمهوري اسلامي» نيز درج شده است.

ديگر مطالب اين نويسنده:

نيم قرن آرامش و طوفان

نظام جمهوري اسلامي و آفت مديريت

مناسبات دولت قبل در وزرات كشور دولت روحاني حفظ شده است

آينده مذاكرات

باور عمومي چيست؟

نقدي بر سفر استاني دولت به فارس

آقايي كه من شناختم

 


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 213 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 5:32

انتشار در۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۶ ق.ظ سرویس:عناوین اصلی بدون دیدگاه 8 بازدید

نشست اصلاح طلبان و اعتدال گرايان لارستان با امام جمعه برگزار شد/ امام جمعه بر جايگاه فراجناحي خود تاكيد كرد و اصلاح طلبان بر مرزبندي با متحجرين و ساختارشكنان

تعدادي از فعالان سياسي اصلاح طلب و اعتدال گراي لارستان دوشنبه ۲۷ ارديبهشت در دفتر امام جمعه اين شهر با وي ديدار كردند.

لارستان جايگاه معنوي و اعتقادي برجسته اي در كشور دارد

امام جمعه لارستان در اين ديدار گفت: لارستان از جهات مختلف داراي اهميت و ويژگي خاص است چه از حيث جغرافيايي و چه بافت جمعيتي و قوميتي آن و از حيث فرهنگي نيز برجستگي زيادي دارد بطوري كه وقتي بنده خدمت حضرات مراجع و علما رسيدم يكي از تاكيدات همگي آنها جايگاه برجسته معنوي و اعتقادي مردم اين شهرستان بود.

2

امام جمعه جايگاهي «فراجناحي» دارد/ در نقدِ دولت بايد تقوا را رعايت كرد

حجه الاسلام والمسلمين موسوي سپس با اشاره به جايگاه امام جمعه تاكيد كرد: امام جمعه جايگاهي فراجناحي دارد و متعلق به يك جناح خاص نيست و اين جايگاه را قانون و شرع برايش تعريف كرده است.

وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه وظيفه ما نگاه و برخورد خيرخواهانه با تمام قضاياست در مورد دولت و قوه مجريه نيز گفت: قوه مجريه نيز بخشي از بدنه حاكميتي جمهوري اسلامي است و وظيفه همه ماست نگاه خيرخواهانه به آن داشته باشيم و اگر نواقص و كمبودهايي را هم مي بينيم بايد خيرخواهانه بيان كنيم. در نگاه اسلامي نيز به نقد و انتقاد اشاره شده و بايد در انتقاد نيز تقوا را رعايت كرد همچنين بايد نقاط قوت را نيز در كنار نقاط ضعف مطرح نمود.

انقلاب اسلامي ما فطرت انسان هاي جهان را مخاطب قرار داده است

امام جمعه لارستان در ادامه رجوع به تاريخ سياسي اسلام را براي درك صحيح زمانه لازم دانست و تصريح كرد: در تاريخ اسلام امام علي (ع) كمتر از ۵ سال و امام حسن
(ع) فقط حدود شش ماه موفق به تشكيل حكومت اسلامي شدند و پس از آن مكتب اهل بيت (ع) باتمامي قابليتها و توانمندي هايي كه داشت نتوانست حكومت تشكيل دهد ولي در زمان معاصر يك فقيه بصير، مدير، مدبر، شجاع، اسلام شناس و انسان شناس يعني حضرت امام خميني(ره) توانست وارد عرصه سياسي جهان شود و نداي حق طلبي سر دهد و اين ندا نه تنها در بين شيعيان و مسلمانان بلكه در بين همه فطرت هاي پاك در جهان جذابيت پيدا كرد.

1

وي در همين مورد تاكيد كرد: البته دشمنان ما نيز اين نكته را كاملا درك كرده اند و نظام ما را كه فطرت انسان ها را مخاطب قرار داده است براي خود خطرناك مي داند چراكه نظام ليبرال سرمايه داري آنها بر اساس اصالت المنفعت شكل گرفته درصورتي كه نظام ما بر اساس اصالت الحق است كه ريشه در فطرت انسان ها دارد.

اسلام، مردم و ولايت فقيه، سه ركن نظام ما هستند

حجه الاسلام موسوي در بخش ديگري از سخنان خود نظام اسلامي را داري سه ركن اصلي عنوان كرد و گفت: ركن اول «اسلام» است لذا بايد در رفتارها و گفتارهايمان طوري مشي كنيم كه اصل «اسلاميت» ظهور و بروز داشته باشد و اين اسلاميت بايد در رفتار احزاب ما نيز برجستگي داشته باشد. ركن دوم «مردم» هستندكه بايد توجهي اساسي به آنها داشته باشيم و بدانيم مردم چه مي خواهند و گاهي متاسفانه برخي سياسيون ما موضع گيري هايي مي كنند كه مشخص مي شود نيازهاي مردم را درك نكرده اند و ركن سوم نظام ما «ولايت فقيه» است؛ ولايت فقيهي كه آرزوي چند قرن ملت ما را محقق كرد و موفق به تشكيل حكومت اسلامي شد لذا بايد رفتارهاي سياسي ما نيز با نگاه به رهبري و فرمايشات او فصل الخطاب همه باشد.

تمام خرابي هاي ۲۵۰۰ ساله كشور طي ۴۰ سال حل نمي شود و بايد سعه صدر داشت

وي در همين مورد افزود: نظام ما در يك مسير تكاملي قرار دارد و بايد با توجه به فرامين رهبري در جهت راهبردهاي اساسي اقدام كنيم. ما با انقلاب اسلامي نظامي را تحويل گرفتيم كه ۲۵۰۰ سال درحال تخريب بوده و بالاخره طي ۳۰ و ۴۰ سال نمي توان تمام خرابي هاي ۲۵۰۰ ساله را درست كرد و بايد با سعه صدر و با تبعيت از رهبري براي ساختن اين نظام كوشيد.

3

امام جمعه لارستان با اشاره به نزاع چند سال پيش بين آقايان بلر و براون در انگليس و بازتاب هاي زياد آن گفت: همان زمان در گفت و گوي خبري صدا و سيما با آقاي مجتهد زاده در انگليس پرسيده شد اين نزاع تا كجا ادامه خواهد يافت و جواب دادند: تا آنجا كه هزينه اين نزاع را احزاب بپردازند و اگر هزينه آن را بخواهد انگليس بدهد از اين نزاع دست بر مي دارند لذا بايد احزاب و گروه هاي سياسي ما نيز به اين بلوغ برسند و خط قرمزهاي نظام را رعايت كنند.

تاريخ لارستان با اسلام مبارز و آزادي خواه، گره خورده است

پيش از سخنان امام جمعه لارستان نيز محمد زارع مشاور فرماندار لارستان، مقدماتي درباره تشكيل اين جلسه عنوان كرد و ضمن تشكر از امام جمعه گفت: تعداد بيشتري از نيروهاي اصلاح طلب و اعتدالي شهر، تمايل به شركت در اين جلسه داشتند كه به دليل تداخل زمان جلسه با وقت اداري اين امكان برايشان فراهم نشد. در ادامه آقايان حميد منشي، سيدعلي هاشميان و فرزاد قناعت پور به نمايندگي از حاضران نكاتي را مطرح كردند.

حميد منشي در سخنان خود ابتدا به جايگاه اثرگذار منطقه لارستان در معادلات سياسي جنوب كشور اشاره كرد و گفت: لارستان صرفا يك محدوده جغرافيايي با مردماني تاثيرپذير نيست بلكه منطقه اي با تاريخ و هويت با مردماني تاثيرگذار و آزادانديش است و از منظري اين منطقه با ميزباني سه نسل مرجعيت اسلام، كانون معنويت و وحدت شيعه و سني در جنوب كشور و البته مركز اسلامِ سياسي، مبارز و آزادي خواه محسوب مي شود.

4

وي افزود: مراجع ساكن و فعال در لارستان نيز دركنار دانش عميق ديني و اعتقاد به ظلم ستيزي و آزادي خواهي همواره مردم دار و مردم مدار بودند و همين نكته سبب شد تا اين روحانيت در قلوب مردم نفوذ كنند و محبوبيتي مثال زدني در بين مردم داشته باشند.

اصلاح طلبي ما «درون حكومتي» و در تقابل با ساختارشكني است

منشي سپس با بيان اينكه عنوان اين جلسه همنشيني تعدادي از اصلاح طلبان و اعتدال گرايان لارستان با امام جمعه است سعي كرد اين عناوين را توضيح دهد و تاكيد كرد: ما اصلاح طلبي و اعتدال گرايي را نه صرفا در قالب تاكتيك و روش سياسي كه به مثابه گفتمان و دكترين فكري پذيرفته ايم و معتقديم اين گفتمان در شرايط پيچيده امروز بهتر مي تواند تعالي و توسعه كشور را فراهم كند.

وي افزود اصلاح طلبي ما كاملا درون حكومتي است و به همان اندازه كه با تحجر و واپسگرايي موضع داريم با ساختارشكني و روش هاي اپوزسيون نيز مرزبندي داريم.

تقويت «تحزب» راه موثر مقابله با «نفوذ» است

اين فعال سياسي اصلاح طلب لارستان در بخش پاياني سخنان خود با تاكيد بر ضرورت تحزب و انتقاد از ديدگاهي كه آن را مذمت مي كند گفت: برخلاف ديدگاهي كه بطور مرتب تحزب را نكوهش مي كند اتفاقا معتقديم بجاي شخص محوري و سليقه گرايي در كشور بهتر است احزاب سياسي تقويت شوند تا ضمن شفافيت بيشتر رويكردها و برنامه ها و مسئوليت پذيري بيشتر، از پروژه «نفوذ» كه مقابله با آن مورد تاكيد مقام معظم رهبري است نيز جلوگيري شود.

مديرمسئول سايت آفتاب لارستان در پايان احترام به جايگاه امام جمعه و تعامل و تقويت آن را نه نياز كه ضرورت كنشگري سياسي در جامعه دانست.

بايد مانع حضور نوكيسگان قدرت و ثروت در مديريت شد

سيدعلي هاشميان فعال سياسي باسابقه لارستان نيز در سخناني گفت: جايگاه امام جمعه را مي توان از دو منظر سنتي و مدرن نگريست؛ جايگاه سنتي آن اين است كه اينجا بايد پايگاه و پناهگاهي براي مردم باشد و مردم با مراجعه مستقيم به دفتر امام جمعه مشكلات روزمره خود را حل مي كنند. وي افزود: اما در بافت مدرن، نقش امام جمعه بازگرداندن «نظم» به «مديريت» شهرستان است و مديريت نيز مجموعه اي از علم، شناخت، منطق، تساهل و برنامه ريزي است.

هاشميان در بخش ديگري سخنان خود نسبت به نزديك شدن آنچه لمپن هاي نوظهور و نوكيسگان ثروت و قدرت به عرصه مديريتي خواند هشدار داد و رعايت انصاف، عدل، منطق و عقلانيت را ابزار مقابله با آنها دانست.

دهه چهارم انقلاب را نمي توان با روش دهه دوم عصر پهلوي مديريت كرد

فرزاد قناعت پور نيز در سخناني كوتاه با بيان اينكه عصر حاضر، عصر خرد و حكمت است تاكيد كرد: لازمه زندگي در اين عصر همدلي و هم افزايي مردم و مسئولان است.

اين نويسنده و منتقد ادبي سپس به انتقاد از عدم تعامل بين نسل ها پرداخت و گفت: امروز خيلي از جوانان ما ارتباطي با نسل هاي پيشين ندارند و نمي توانند از تجارب آنها استفاده كنند همچنين خيلي از مديران نسل هاي پيشين همپاي نسل تازه و نو نيستند و بد تر اينكه اغلب مي خواهند دهه چهارم انقلاب را به روش مثلا دهه دوم عصر پهلوي مديريت كنند!

وي در پايان گفت: همين آسيب در منطقه ما نيز وجود دارد كه منتج به مديريتي محافظه كار شده و بعضا ديده مي شود با نيروها و تفكرات نو برخورد حذفي نيز صورت مي گيرد و در بهترين حالتبه آنها صرفا به عنوان مجري نگاه مي شود و از حضور و شعور اين نسل استفاده لازم صورت نمي گيرد.

عكس ها: سايت ستاد نمازجمعه لارستان


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 208 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:20

انتشار در۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۳ ب.ظ سرویس:دسته‌بندی نشده بدون دیدگاه 10 بازدید

qweqمددجویان لارستانی از پرداخت عوارض شهرداری و هزینه انشعاب آب، برق و گاز معاف شدند

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) لارستان از معافیت تعداد ۷۳ خانوار از مددجویان تحت حمایت این نهاد از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری، هزینه اشعاب آب، برق و گاز برای واحد های استاندارد و برای یک بار در سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد هوشنگ دلاور اظهار داشت: معافیت پرداخت عوارض شهرداری و انشعابات شامل پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری، هزینه انشعاب آب، برق و گاز برای یک بار و در واحد مسکونی مطابق الگوی مصرف خواهد بود که در همین راستا تعداد  ۷۳ خانوار از مددجویان تحت پوشش این نهاد با همکاری دستگاههای ارائه دهنده خدمات ذکر شده از این خدمات بهره مند گردیده اند.
دلاور تصریح کرد: تعداد ۷۳ خانوار تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان لارستان از این تسهیلات به طور رایگان استفاده کردند و به منظور کمک به خانواده های تحت حمایت امداد و رفع مشکلات آنها و با معرفی خانواده های محروم تحت حمایت به سازمان های مربوطه، از واگذاری انشعابات و تسهیلات رایگان این سازمانها بهرمند شدند.


ارسال نظر

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 176 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:55

انتشار در۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 10 بازدید

بزرگداشت «فردوسي» در دانشگاه آزاد «اوز» برگزار شد

ابراهیم احمدي/ اوز امروز:‌ سالن اجتماعات فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی اوز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه امسال محل برگزاری مراسم یادروز حکیم فردوسی بود. مراسمی که به همت انجمن ادبی تائب و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز برگزار شد.

گرچه بنا به گفته فرزاد قناعت پور یکی از سخنرانان این مراسم، تولد فردوسی در دی ماه بوده و سالروز اتمام شاهنامه ۲۵ اسفندماه، اما به دلیل سردی هوا در دی ماه در آن دوران و آغاز تعطیلات نوروز در پایان اسفند ماه، بزرگداشت حکیم فردوسی به ۲۵ اردیبهشت ماه موکول و این روال ادامه یافته است.

IMG_0118

این مراسم با ۲۰ دقیقه تاخیر آغاز شد و ۲ و نیم ساعت به طول انجامید تا شرکت کنندگان نیم ساعت مانده به نیمه شب راهی منازل خود شوند اما برگزاری میزگردی توسط میرهاشم ریاحی و عبدالله وحدانی و سخنان کوتاه و سنجیده فرزاد قناعت پور بر غنای جلسه افزود.

ریاحی، خرد و خردورزی را درشاهنامه برجسته خواند و گفت: فردوسی می توانسته صدها صفت به خدا بدهد اما اولین صفتی که می دهد خرد بوده است . فردوسی در هزاران سال گفته است: توانا بود هرکه دانا بود. وی افزود: خرد فقط دانش نیست بلکه مظاهری مانند: بردباری، مدارا، میانه روی و فروتنی از محصولات خرد هستند. ریاحی با اشاره به دو سبک خراسانی و عراقی در اشعار قدیم ، سبک فردوسی را خراسانی دانست که در مورد انسان زمینی حرف می زند و عرفانی و فلسفی شعر نمی گوید.

عبدالله وحدانی دراین میزگرد دو نفره در مورد تراژدی و مظاهر آن در اشعار فردوسی سخن گفت و خاطرنشان کرد: گرچه تراژدی دقیقا با غمنامه یکی نیست و تراژدی درحقیقت نمایش اعمال جدی است که به ضرر قهرمان اصلی داستان تمام می شود اما می توان بعضا آن را غمنامه نامید. وی بااشاره به داستان رستم و اسفندیار که ۱۷۰۰ بیت است، علت اصلی شکست اسفندیار به عنوان قهرمان داستان را غرور وی ارزیابی کرد. وحدانی بروز و وقوع فاجعه را در ذات تراژدی دانست و با قرائت اشعاری از شاهنامه فاجعه را در داستان رستم واسفندیار تبیین کرد .

فرزاد قناعت پور از انجمن ادبی آفتاب لارستان در سخنان کوتاه خود با عنوان سیاست وشعر، سیاست را اراده معطوف به قدرت دانست. وی رودکی، فردوسی و سعدی را سه شاعری معرفی کرد که از قدرت سخن می گویند. رودکی اولین شاعری بوده که به شعر شکل و شمایل داده، فردوسی در پاسداشت زبان فارسی می کوشد و سعدی زبان فارسی را پالایش می کند. قناعت پور گفت: از عصر فردوسی باید درس تاریخی گرفت که شعر برای شاعر تفنن نیست بلکه قدرت و جان مبارزه است و امروزه نیز تنها راه مبارزه و مقاومت، زبان است و باید زبان وادب پارسی را تقویت کنیم.

اعلام برنامه توسط سید یوسف حسینی ریاست اداره ورزش و جوانان مجری مراسم همراه با قرائت قطعه های ادبی، شعر خوانی اعضای انجمن های ادبی : تائب اوز، خنج، گراش و خور، خیر مقدم رئیس اداره فرهنگ وارشاد اوز و دبیر انجمن ادبی تائب اوز ، شاهنامه خوانی، اجرای موسیقی توسط مجتبی نجم الدینی تحصیلکرده موسیقی با اشعاری از شاهنامه ودر پایان قرائت اشعاری با صوت از شاهنامه، توسط ملاحسین پورکریم از سالخوردگان و امام جمعه هیرم ازدیگر برنامه های این مراسم بود.

عکس از: فاطمه کمالی

IMG_0121 IMG_0119 IMG_0122 IMG_0111 IMG_0116 IMG_0127


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 283 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:24

انتشار در۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۰ ق.ظ سرویس:مطلب شما بدون دیدگاه 20 بازدید

درحاشيه جشنواره «شب هاي تئاتر لارستان»

پرده آخر: سکوت مبهم!

Aiyan-Taطاهره آرين: چند شب پیش خوابِ خوبی دیدم! همه اینجا بودن، مرده و زنده، از آن قدیم قدیمی ها تا آنهایی که رفتن یاد بگیرند و برگردن تا جوان های با ذوق امروزی، همه بودن. صدای قهقه هایشان تمرین ها و اجراهایشان دلم را بدجوری گرم کرد.

دیدار شما در آغازین روز جشنواره «شب های تاتر لارستان» سبب شادی اهالی هنر نمایش خواهد بود.

افتتاحیه سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹

انگار خوابم تعبیر شده بود. بعد از مدت ها کمر راست کردم. همه جا را برق انداختم. دیگر از آن سالن ساده و بی آلایش خبری نبود. صندلی ها روکش کرده و مرتب. دیگر مثِ قدیم ها نمی خواست خود را باد بزنی و عرق ریزان به تماشا بنشینی.

راستی چشم هایم را عمل کردن دیگر خوب و واضح می بینمتان. همه جا پر شده از نور و نورافکن. تازه بین اجرا کیک و چای هم می دهیم. انصافا که حق میزبانی را خوب ادا کردم.

(با خودش می خندد) تازگی ها تالار صدایم می زنند. آخر سر پیری و معرکه گیری!

***

…نمی دانم چرا هر چه نگاه می کنم پیدایتان نمی کنم. همه جا را خوب گشتم. پشت صحنه، روی صحنه، جلوی صحنه. نیستین که نیستین. انگار آب شدید رفتید توی زمین.

این شب ها عجیب سرد و طولانی گذشت، روزها شور و شوق جوان های جشنواره مرا به وجد می آورد و شبها بخاطر ندیدن چهره های آشنا ذهنم آرام نمی گرفت.

صدای شمشیر زدن ها، معرکه گیری، فریادها و قاه قاه خندیدن ها همه و همه مرا به آن روزها می برد… آه یادش بخیر

(صدای کف زدن تماشاچیان)

پر افتخار می آمدید تعظیم می کردید، (صدای دستها همچنان ادامه داشت) انگار منم سهمی داشتم. به خود می بالیدم.

***

اجرای آخر، نمایش حنجره ها از گراش

پس حقیقت داشت … اجرایی از لار نبود. تا ظهر جمعه چشم به راهتان ماندم پس چرا به دیدنم نیامدید. به این زودی هنرتان را خاک کردید؟

این همان هنری است که برایش از خیلی چیزها گذشتید. همان هنری که با دستهای خالی حفظش کردید. مملو از عشقش کردید. قرار بود بیاید و هم دوش هم هنرمند بسازیم. قرار بود تئاتر لار سری بین سرها باشد. پس چرا در این دیار تئاتر زاده می شود قهرمان دوران می شود می رود و هرگز بر نمی گردد؟!

***

بفرمایید برای اختتامیه تالار وحدت

(صدای بسته شدن در)

خیلی خسته ام… می روم لباس هایم را عوض کنم…

در این تاریکی و سکوت باید خوب فکر کنم…خوب … فکر… کنم.


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 221 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 5:04

انتشار در۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۹ ب.ظ سرویس:عناوین اصلی بدون دیدگاه 34 بازدید

DSC_0537مراسم معارفه رئيس جديد دادگستري لارستان برگزار شد

رئيس سابق دادگستري: لارستان امن ترين شهرِ فارس است/ فرماندار: عمده جرايم در لارستان توسط «غيربومي» ها انجام مي شود

محمد عارفيان/ آفتاب لارستان: طی مراسمی با حضور مسئولان بلند پایه دادگستری استان و شهرستانهای جنوب فارس، فرماندار ویژه لارستان، امام جمعه لار، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مسئولان ادارات، روحانیون، معتمدین؛ رئیس جدید دادگستری لارستان معارفه شد.

لارستان امن ترین شهر استان فارس

اولین جلسه شورای اداری لارستان در سال ۹۵ به منظور تودیع و معارفه ریاست دادگستری لارستان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی صبح روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در محل تالار وحدت شهر لار تشکیل جلسه داد، در ابتدای مراسم حجت الاسلام موسوی رئیس سابق دادگستری لارستان تدین، منظبت و مذهبی بودن را از ویژگی های بارز مردم لارستان دانست و عنوان داشت: در کنار این ویژگی های مردم عزیز لارستان و با تعامل بسیار خوب اعضای شورای تامین شهرستان، لارستان یکی از امن ترین شهر های استان فارس شناخته شده است.

وی در ادامه به عملکرد چهار ساله خود پرداخت و گفت: در آغاز مسئولیت بنده در دادگستری لارستان، دادسرا و دادگاه مجموعا ۱۹۸۵پرونده بود و الان کل پرونده موجودی به ۳۶۴ پرونده رسیده است.

حتی یک متر هم زمین تصرف نشد

وی جرایم خشن در لارستان را بواسطه تدین مردم و برخورد قاطع اعضای شورای تامین بسیار کم دانست و خاطر نشان کرد: جرایم خشن و خاص در این شهرستان به ندرت رخ می دهد و بواسطه برخورد های شدید و قاطع آمار این جرایم و سرقت در لارستان بسیار پایین است.

حجت الاسلام موسوی به موضوع مقابله با پرونده های اراضی ملی و زمین خواری اشاره داشت و تصریح کرد: در این چهار سال با جرأت می گویم حتی یک متر زمین هم تصرف نشد و اراضی که از قبل تصرف شده بود خلع ید و رفع تصرف شد و کسانی که در پی ایجاد باغ شهری بودند و غیر قانونی کار می شد برخورد های لازم صورت گرفت.

جرايمی که در شهرستان رخ می دهد عمدتاً توسط غیر بومی هاست

علی اکبر نجیب زاده فرماندار ویژه لارستان نیز در سخنان کوتاهی این شهرستان را یکی از شهر های امن کشور معرفی کرد و دلیل این امنیت مطلوب در لارستان  نیز ناشی از داشتن مردمی آرام، متدین و قانونمند و تعامل اعضای شورای تامین شهرستان دانست و افزود: در برخی مواردی که جرائمی رخ می دهد عمدتاً توسط غیر بومی هاست.

وی همچنین از برنامه ریزی ها و هماهنگی ها برای اجرای اقتصاد مقاومتی در لارستان خبر داد و سخنان خود را در این خصوص به دلیل کمبود وقت به جلسه بعدی شورای اداری لارستان موکول کرد.

امنیت بستر ساز رشد و توسعه جامعه است

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس نیز طی سخنانی یکی از اولویت های اساسی دستگاه قضایی را ارتقاي امنیت عمومی مردم دانست و گفت: امنیت بستر ساز رشد و توسعه جامعه است و بدون امنیت و ارتقاي آن هیچ برنامه ای محقق نخواهد شد.

وی برخورد قاطع با جرائم مهم و خشنی را یکی دیگر از اولویت های دستگاه قضایی دانست و تصریح کرد: امروزه سرعت عمل در رسیدگی و برخورد قاطع و بدون اغماض با متعرضین و متجاوزین به نوامیس و اموال مردم در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

مواد مخدر در اولویت جرايم لارستان

رئیس دستگاه قضایی استان فارس با بیان اینکه مواد مخدر امنیت عمومی را به خطر می اندازد و این جرم در لارستان در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: بیشترین جرايم لارستان در یکساله سال ۹۴ به ترتیب آمار حمل مواد مخدر، صدمه بدنی غیر عمدی بر اثر تصادفات، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، سرقت، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص، رانندگی بدون مدارک رسمی، استعمال مواد مخدر، تخریب و تهدید تعلق دارد.

القاصی ادامه داد: مطالبه وجه، تامین خواسته، مطالبه مهریه، مطالبه وجه چک، سر باز زدن از هزینه دادرسی، طلاق توافقی، مطالبه نفقه، سرباز زدن از پرداخت محکوم به و طلاق به درخواست زوجین نیز از جمله مهمترین پرونده های حقوقی در لارستان است.

نیازمند مقابله جدی مسئولان شهرستان با قاچاق کالا و مواد مخدر هستيم

وی در ادامه با بیان اینکه برخورد با قاچاق کالا و مواد مخدر باید مورد توجه مسئولان شهرستان و به خصوص اعضای شورای تامین قرار گیرد و به شدت با آن مقابله کرد گفت: این جرائم به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاص منطقه به آن آلوده است و البته مرتکبین این جرائم بومی های منطقه نیستند و در واقع غیر بومی هایی  هستند که قصدشان سود و منافع نامشروع است و متاسفانه تعداد آن ها در حال گسترش است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز اقتصاد کشور و منطقه را مریض و دچار صدمات می کند گفت: قاچاق سازمان یافته به تعبیر مقام معظم رهبری سم تولید داخلی ست که در نهایت فساد اقتصادی را در جامعه رقم می زند و برخورد با آن نیازمند عزم و اراده جدی با آن است که دستگاه قضایی و دستگاه های انتظامی و اطلاعاتی و اجرایی بایستی با فکر و انسجام مشترک برای مقابله با آن است.

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام موسوی امام جمعه لار و شیخ انصاری مدیر مجتمع علوم دینی اهل سنت بخش اوز لارستان در اهمیت قضاوت و عدل به سخنرانی پرداختند و حجت الاسلام موسوی مدیر حوزه علمیه امام علی (ع) لارستان نیز طی سخنانی خواستار ایجاد دادگاه تجدید نظر در دادگستری لارستان شد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیری از تلاش های چهار ساله حجت الاسلام سید کاظم موسوی تقدیر و در حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه محمد رضا انصاری به عنوان رئیس جدید دادگستری لارستان معرفی شد.


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 332 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:14

انتشار در۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۷ ب.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 14 بازدید

پیام تبریک فرماندار لارستان به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در پیامی، فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفت و از زحمات دست‌اندرکاران و مشعل‌داران فروزان توسعه ارتباطات قدردانی كرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، متن پیام علی اکبر نجیب زاده به این شرح است:

***

بسم الله الرحمن الرحیم

farmandar1روابط عمومی آئینه تمام نمای مراکز، سازمان‌ها و نهادهای مختلف است که با هدف بهبود کیفیت خدمت‌رسانی به مردم و ارتقای سطح ارتباطات با بخش های مختلف یک جامعه، ایجاد شده است و در عصر حاضر که عصر ارتباطات سریع می باشد وجود چنین تشکیلاتی آن هم در سطحی متعالی و برخوردار از روش های پیشرفته و البته الکترونیک برای ارتباط و اطلاع رسانی، امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.

در اهمیت روز روابط عمومی همین نکته بس که مقام معظم رهبری در پیامی فرمودند: روابط عمومی‌ها می‌توانند فعالیت نهادها را ارزیابی و منعکس کنند و مشخص‌کننده روش‌ها و نقص‌های دستگاه مربوط خود باشند.

روابط عمومي به مفهوم امروزي به عنوان يك مجموعه هدف مند و تخصصي، عهده دار رسالت خطير مهندسي افكار عمومي و تسهيل فرايند اطلاع رساني و تعاملات اجتماعي مي باشد. مجموعه اي كه به عنوان هنر هشتم، يكي از اركان مهم توسعه سازماني و اصلي ترين حلقه اتصال و پيوند دو سويه سازمان ها با مخاطبين محسوب شده و كاربرد تعابيري همانند چشم بينا، گوش شنوا و زبان گويا و آئينه تمام نماي سازمان در مورد آن، نشان از جايگاه مهم، استراتژيك و كليدي اين حرفه دارد.

۲۷ اردیبهشت در حقيقت فرصت ارزشمندي براي تشكر از  زحمات و تلاش‌های صادقانه سختکوشان عرصه ارتباطات و روابط عمومی است و در کل خدمات ارزشمند و كوشش خردمندانه دست اندركاران حوزه ارتباطات و روابط عمومي كه در جهت ایفای رسالت خطیر اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی و تسهیل خدمت رسانی به مردم گام بر می‌دارند، قابل تقدير است.

اينجانب بر خود لازم دانسته فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت روز «ارتباطات و روابط عمومی»؛ را به تمامی دست‌اندرکاران و مشعل‌داران فروزان توسعه ارتباطات و مسئولین و کارشناسان فعال و پرتلاش روابط عمومی ادارات، نهادها، ارگانها، سازمانها، دانشگاهها، بخشداری ها، شهرداری ها، بانکها و موسسات سراسر منطقه لارستان بزرگ تبریک و تهنیت عرض می نمایم. توفيق روز افزون همه اين عزيزان راجهت تحقق اهداف متعالي نظام مقدس جمهوري اسلامي از درگاه خداوند متعال مسئلت مي نمايم.

علی اکبر نجیب زاده/ معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 271 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:14

انتشار در۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۶:۰۹ ب.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 5 بازدید

42رئيس حوزه علميه لار:‌ تاسيس «دادگاه تجديد نظر» در لارستان ضرورت دارد

مدیر حوزه علمیه امام علی(ع) لارستان از مدیرکل دادگستری استان فارس تقاضا کرد تا یک شعبه دادگاه تجدیدنظر در دادگستری لارستان تأسیس و از اطاله دادرسی‌ها جلوگیری شود.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌ سید اکبر موسوی پیش يكشنبه ۲۶ ارديبهشت ماه امسال در آئین تودیع و معارفه رؤسای دادگستری شهرستان لارستان که با حضور مسؤولان استانی و محلی در تالار وحدت شهر لار برگزار شد، با تقدیر از مسؤولان امنیتی برای ایجاد امنیت پایدار در استان فارس و شهرستان لارستان، اظهار داشت: حضور معاون قضایی مدیرکل و رئیس شورای حل اختلاف جنوب استان فارس در لارستان باعث تسهیل در امور مردم این مناطق شده است.

وی وحدت و اتحاد مردم و مسؤولان در جنوب استان فارس و به‌ویژه مذاهب تسنن و تشیع را زبانزد عام و خاص دانست و افزود: مقام معظم رهبری در سفر بابرکتشان به لارستان، وحدت شیعه و سنی در این شهرستان را مثال‌زدنی قلمداد کردند که این نتیجه تلاش‌های علما تسنن و تشیع و مسؤولان است.

مدیر حوزه علمیه امام علی بن ابی‌طالب(ع) لارستان نخستین ملجأ و پناهگاه مردم در این شهرستان را روحانیت برشمرد و تصریح کرد: یکی از موفقیت‌های دستگاه قضا در لارستان، اتکا مردم به روحانیون است.

موسوی از مدیرکل دادگستری استان فارس تقاضا کرد تا یک شعبه دادگاه تجدیدنظر در دادگستری لارستان تأسیس و از اطاله دادرسی و طی فاصله بسیار مردم این منطقه تا مرکز استان و خطرات ناشی از آن جلوگیری شود.

*عكس: آرشيو


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 265 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:08

انتشار در۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۳ ق.ظ سرویس:عناوین اصلی بدون دیدگاه 8 بازدید

0ee21فراخوان عكس/ مجموعه نفيسِ عكسِ «جاذبه هاي لارستان» چاپ مي شود

مجتمع آموزش عالي لارستان قصد دارد مجموعه فاخر و نفيسي از عكس هاي باكيفيت عكاسان منطقه چاپ و منتشر كند. اين دانشگاه طي يك فراخوان از عكاسان خواسته تا عكس هاي خود را ارائه كنند تا پس از بررسي ضمن انتخاب براي چاپ در اين مجموعه حق التاليفي نيز به آنها اختصاص دهد.

در ادامه متن فراخوان مجتمع آموزش عالي را بخوانيد:

***

مجتمع آموزش عالی لارستان (دانشگاه دولتی) در نظر دارد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد لارستان و کلیه انجمن های عکس فعال منطقه، کتاب مجموعه عکس جاذبه های لارستان (از نگاه عکاسان منطقه) را چاپ و منتشر کند.
هدف از تالیف این کتاب گردآوری زیبایی ها و جاذبه های گردشگری منطقه لارستان در قالب یک کتاب نفیس و با کیفیت است. این جاذبه ها به طور کلی می تواند شامل:

آثار تاریخی و میراث فرهنگی، طبیعت، زیبایی های شهری، صنایع دستی، مردم شناسی و هر آن چیزی باشد که بتوان آن را به عنوان جاذبه گردشگری در قالب یک عکس زیبا به تصویر کشید.
برای مولفین این کتاب، زیبایی و چشم نوازی عکس بر جنبه استنادی آن ارجحیت دارد.
در مرحله اول عکاسان محترم لازم است عکس های واجد شرایط خود را با کیفیت حداقل ۷۰۰ پیکسل (در عرض یا ارتفاع) به همراه نام و شماره تماس خود به ایمیل دبیرخانه به آدرس [email protected] و یا به شماره ۰۹۲۱۷۹۴۴۸۶۳ از طریق تلگرام ارسال نمایند.
پس از انتخاب عکس های واجد شرایط، از طرف دبیرخانه با شما تماس گرفته خواهد شد تا عکس را با کیفیت بالا ارسال نمایید و حق التالیف خود را دریافت نمایید.
در نهایت عکس های تایید شده با نام عکاس و توضیحات مختصر درباره آن عکس در قالب یک مجموعه نفیس، چاپ و در تیراژ بالا منتشر خواهد شد.
روابط عمومی مجتمع آموزش عالی لارستان


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 187 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:41

انتشار در۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۰ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 3 بازدید

«لارستاني هاي شيراز» براي ششمين بار گِرد هم مي آيند

ششمين گردهمايي لارستاني هاي مقيم شيراز ساعت ۱۶/۳۰ جمعه ۷ خردادماه سال جاري در تالار حافظ شيراز برگزار مي شود.

اين گردهمايي به همت دانش آموختگان لارستاني مقيم شيراز تدارك ديده شده است و در آن از اهالي شهر و بخش هاي لار، خنج، گراش، جويم، ارد، بيرم، صحراي باغ، بنارويه و محمله كه در شيراز سكونت دارند دعوت شده است.

برنامه امسال نيز همچون سال گذشته در تالار حافظ شيراز واقع در چهار راه حافظيه، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس برگزار مي شود.

IMG-20160516-WA0001


ارسال نظر

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 206 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:41

انتشار در۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۰ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 4 بازدید

«خانه تاريخي بيگلر» ميزبان برنامه «پَن دري» است

«پن دري» عنوان ويژه برنامه اي است كه به مناسبت روز جهاني موزه و هفته ميراث فرهنگي در خانه تاريخي بيگلر در شهر لار برگزار مي شود.

اين برنامه در روزهاي ۲۸ و ۲۹ ارديبهشت ماه سال جاري و از ساعت ۲۱ به همت اداره ميراث فرهنگي لارستان، همياران ميراث فرهنگي و سازمان بهسازي و نوسازي بافت تاريخي لار آغاز مي شود.

علاقه مندان براي شركت در اين ويژه برنامه مي توانند در زمان مورد اشاره به نشاني خانه بيگلر واقع در شهرقديم، محله آقا، روبروي مسجد امام علي (ع)، پشت زورخانه مولا علي(ع) مراجعه كنند.

IMG-20160516-WA0000


ارسال نظر

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 245 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:41

انتشار در۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۲ ب.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 15 بازدید

مراسم چهارمين سالگرد ارتحال آيت الله آيت اللهي ۱۵ خردادماه برگزار مي شود

اولین جلسه ستاد بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی آیت اللهی (قدس سره) با حضور مدیریت حوزه علمیه علی ابن ابیطالب (ع) لارستان و بیت شریف و نمایندگان فرمانداری و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و ادارات فرهنگی شهرستان و تنی چند از معتمدین لارستان در محل حوزه علمیه لارستان برگزار شد.

در این جلسه محمد زارع دبیر هماهنگی برنامه های چهارمین سالگرد ارتحال حضرت آیت اللهی ضمن اعلام این خبر افزود: در این جلسه شنبه پانزدهم خرداد ماه ساعت ۹ صبح به عنوان تاریخ و زمان برگزاری مراسم تعیین گردید.

وی مکان برنامه را حسینیه اعظم لار اعلام کرد و افزود: سالگرد ارتحال عالم ربانی و فقیه فرزانه و عارف وارسته حضرت آیت العظمی آیت اللهی همه ساله با حضور مؤمنانه و گسترده مردمان مهربان و قدردان سرتاسر لارستان بزرگ و جنوب فارس در نوزدهم خرداد ماه برگزار می شد که امسال با توجه به تلاقی با ماه مبارک رمضان برنامه به پانزدهم خرداد ماه موکول شده است.

وی ادامه داد: اطمینان دارد عزیزان بزرگوار و حضرات تشیع و تسنن با حضور گسترده خود در پانزدهم خرداد ماه در این مراسم با شکوه یاد و خاطره آن بزرگمرد تاریخ لارستان را گرامی داشته و ضمن تعظیم شعائر الهی صاحب شریعت را از خود راضی می نمایند.

IMG_2399


لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 252 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:20

انتشار در۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۵:۱۶ ب.ظ سرویس:عناوین اصلی بدون دیدگاه 13 بازدید

نشست نیک‌اندیشان لارستانی مقیم شیراز با مديركل كميته امداد فارس برگزار شد+ گزارش تصویری

دانیال افتخاری: گردهمایی لارستانی‌های نیک اندیشِ مقیم شیراز به دعوت کمیته امداد امام خمینی لارستان، عصر سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت در سالن اجتماعاتِ مجتمع فرهنگی آیت الله ربانی شیراز برگزار شد.

برنامه‌ای جدید و ابتکاری که با دعوت کتبی و تلفنی از تعداد زیادی از خیراندیشان، نخبگان و متنفذین لارستانیِ مقیم شیراز انجام شد و در آن مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی استان فارس به همراه معاون مشارکتهای مردمی، رییس شبکه‌های مردمی و رییس روابط عمومی این اداره کل حضور داشتند. هرچند تعداد حاضران در این نشست صمیمی بسیار کمتر از مدعوین بود اما با اجرای برنامه‌ای باکیفیت و پخش کلیپ‌ها و فیلم‌های کوتاه، اقدامات کمیته امداد شهرستان لارستان به اطلاع حاضران رسید.

DSC_0033

در نشست لارستانی‌های مقیم شیراز، رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان و تعدادی از معتمدین و اعضای شورای اسلامی شهر بنارویه حضور داشتند تا ضمن اطلاع از فعالیت‌های گسترده کمیته امداد و همچنین اعلام آمادگی برای همکاری و همیاری، از مدیرکل لارستانیِ کمیته امداد استان فارس تقدیر کنند. دکتر «محمد بذرافشان» که چند ماهی است در سمت مدیرکلی امداد فارس منصوب شده، اهل شهرستان خنج است اما در سخنان کوتاهی در نشست فوق، خود را «فرزند لارستان بزرگ» خواند.

هوشنگ دلاور مدیر کمیته امداد خمینی لارستان به عنوان میزبان جلسه، در سخنان کوتاهی ضمن سپاسگزاری از نیک‌اندیشان و بزرگان لارستانی مقیم شیراز، گزارش مختصری از اقدامات این نهاد  در سطح شهرستان لارستان ارائه داد و گفت: باید با اقدامات و تلاش‌های بیشتر ضمن رفع فقر و محرومیت به عنوان عامل مهم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، برخی تصورات اشتباه افکار عمومی نسبت به کمیته امداد را تغییر دهیم.

وی خاطر نشان کرد: لارستان از دو نعمت بزرگ مادی و معنوی برخوردار است که نعمت مادی آن ثروت نیک اندیشان و نعمت معنوی آن نگاه خیرخواهانه و نیک‌اندیشانه مردم است که می‌تواند در جهت محرومیت‌زدایی مورد بهره‌برداری قرار گیرد. دلاور توانمندسازی و تلاش برای استقلال اقتصادی خانواده‌های تحت پوشش را مهم‌ترین فعالیت اساسی کمیته امداد لارستان خواند و از حمایت‌ها و حضور مدیر کل کمیته امداد در جلسه تشکر ویژه کرد.

در بخش دیگر جلسه، بذرافشان مدیر کل کمیته امداد استان فارس از ابتکار آقای دلاور در دعوت از لارستانی‌های مقیم شیراز قدردانی و آن را اقدامی در جهت وحدت و انسجام و تسریع در امور نیک‌اندیشانه توصیف کرد. وی با اشاره به احادیث و روایاتی از ائمه اطهار، به‌ویژه حضرت علی (ع)، تصریح کرد: ارزش و اعتبار ما به خدمت مخلصانه به محرومین است؛ و فقرا و نیازمندان باید مورد تکریم ما قرار گیرند.

وی با بیان خاطراتی از حضور خود در بین خانواده‌های تحت پوشش در چند روستا و شهر محروم، سهل انگاری در مددرسانی به این قشر را گناهی نابخشودنی برشمرد. مدیر کل امداد فارس اظهار داشت: برآنیم در مرکز استان، هر شهرستانی به مدد نیازمندان شهر خود رسیده و مساعدت‌هایش را به سمت شهرستان خود گسیل دهد.

در پایان برنامه، مهندس طاهری فرد به عنوان نماینده لارستانی‌های مقیم شیراز حاضر در جلسه، با استناد به جملاتی زیبا از نهج البلاغه، دستگیری از ایتام را جزو مسائل اساسی و مورد تأکید در اسلام و بلکه همه ادیان و مذاهب خواند. شعرخوانی خانم «ناظره بیغرض» از شاعران جوان و خوش‌ذوق لاری از دیگر بخش‌های این نشست صمیمانه‌ی دو ساعته بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

*عکس‌ها: روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) لارستان

IMG-20160512-WA0002DSC_0032 IMG-20160512-WA0006DSC_0031 IMG-20160512-WA0005IMG-20160512-WA0000 IMG-20160512-WA0008


ارسال نظر

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 324 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:46

انتشار در۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۵ ق.ظ سرویس:عناوین اصلی بدون دیدگاه 15 بازدید

جشنواره «شب های تئاتر لارستان» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد + گزارش تصویری

چهاردهیمن دوره جشنواره قطعات کوتاه نمایشی با عنوان «شب های تئاتر لارستان» شامگاه جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ آثار این جشنواره که پس از ۴روز رقابت صحنه ای و خیابانی به ایستگاه آخر رسید، مورد ارزیابی هیئت داوران قرار گرفت. نکته قابل این جشنواره ترکیب ۱۱ نفره این هیئت بود که برای نخستین بار بصورت مخفیانه و از میان مخاطبان قدیمی تئاتر لار برای امتیاز دهی آثار این جشنواره گردهم آمدند.

برگزیدگان جشنواره شب های تئاتر لارستان به شرح زیر می باشد:

بخش خیابانی:

جایزه بهترین نمایش بطور مشترک به نمایش های «شی شیشه شکست و قطعه هنرمندان» از شهرستان خنج به کارگردانی کامران آرایش

بخش صحنه ای:

جایزه بهترین بازیگری مرد: احمد عباد از شهرستان بستک

جایزه بهترین بازیگری زن: فاطمه واثقی از شهرستان مهر

جایزه بهترین طراحی صحنه: فریبا آذر از شهرستان بستک

جایزه بهترین طراحی پوستر: مژگان خلیلی از شهرستان قیر

گفتنی است هیئت داوران این جشنواره هیچ یک از گروه های نمایشی را حائز دریافت بهترین نمایش ندانست و صرفا به تقدیر شفاهی از فریبا آذر کارگردان اثر صفر درجه زیر صفر در گرما بسنده کرد.

DSC_5549DSC_0023 DSC_0028 DSC_0047 DSC_0090 DSC_0125 DSC_0152 DSC_0167 DSC_0184 DSC_0241 DSC_0320


ارسال نظر

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 260 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 5:48

انتشار در۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱:۰۶ ق.ظ سرویس:برگزیده ها بدون دیدگاه 6 بازدید

رتبه برتر ۱۲ دانش آموز لارستانی در مسابقات قرآن فارس

کارشناس قرآن و عترت آموزش‌و پرورش لارستان از درخشش ۱۲ دانش‌آموز لارستانی در مسابقات قرآنی استان فارس خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش لارستان  احمد حبیب‌نیا با اشاره به اینکه قرآن نقشه راه زندگی بشریت را ترسیم کرده است، اظهار داشت: قرآن خورشید تابانی است که انسان را از گمراهی می‌رهاند.
وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در میان جوانان و نوجوانان تنها با همت والدین و مربیان قرآنی آن‌ها محقق می‌شود. کارشناس قرآن و عترت آموزش‌وپرورش لارستان بابیان اینکه مسابقات قرآن مرحله نهایی استان فارس به میزبانی آموزش‌وپرورش ناحیه دو شیراز برگزار شد، تصریح کرد: این مسابقات در رشته‌های ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ عمومی و ویژه، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، اذان، احکام و انشای نماز برگزار شد.
حبیب‌نیا با اشاره به اینکه این مسابقات بین دانش‌آموزان متوسطه دوره‌های اول و دوم برگزار شد، ادامه داد: در این مسابقات قرآنی، ۴۵ دانش‌آموز لارستانی به این مسابقات اعزام شدند که از این تعداد شش دانش‌آموز حائز رتبه اول شده و جواز حضور در مسابقات کشوری را به دست آوردند.
وی بیان کرد: چهار دانش‌آموز نیز در این مسابقات به مقام دوم و دو نفر نیز‌ رتبه سوم را کسب کردند.
کارشناس قرآن و عترت آموزش‌وپرورش لارستان گفت: علی باقری‌فرد در رشته قرائت، علی شمسایی لاری در رشته مداحی، حسین زارع در رشته انشا نماز، محمدامین پاس در رشته حفظ ۱۰ جز، علیرضا عباسی در رشته احکام و سمیه صالحی در رشته حفظ ۱۰ جز مقام اول این استان را به دست آوردند که به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.
حبیب‌نیا افزود: علی کوه بالایی در رشته حفظ ۱۰ جز قرآن، تقی بزرگی در رشته نهج‌البلاغه، عالیه مقدسی در رشته قرائت تحقیق و زهرا مکرمی در رشته احکام مقام دوم را کسب کردند.
وی ادامه داد: پریسا صادقی در رشته حفظ عمومی و محدثه امامی‌زاده در رشته حفظ پنج جز نیز مقام سوم را به دست آوردند.

براي ديدن اندازه بزرگتر تصوير، روي آن كليك كنيد.

collage--------4-


ارسال نظر

لارستان...
ما را در سایت لارستان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی lari بازدید : 227 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:12